czwartek, 24 marca 2011

O programach partnerskich od podstaw.

Programy partnerskie to specyficzna forma reklamy i promocji w internecie. Są tworzone najczęściej przez sklepy internetowe w celu pozyskania większej liczby klientów i wypromowanie witryny sklepu. Dla tworzącego program partnerski jest to opłacalna forma marketingu sieciowego. Organizator płaci bowiem tylko za efekty pracy uczestnika programu.

Uczestnictwo w programie partnerskim jest też niewątpliwie korzystne dla przystępujących do niego. Nie ponoszą praktycznie żadnych dodatkowych kosztów lub stosunkowo niewielkie. Mogą za to- przy spełnieniu pewnych warunków - uzyskać często spore dochody. Nie są przy tym związani żadną umową terminową, wykonują pracę w dogodnym dla nich czasie, nie muszą najczęściej prowadzić działalności gospodarczej.

Kto może być uczestnikiem programu partnerskiego?
Z formalnego punktu widzenia praktycznie każdy, kto posiada dostęp do internetu i ma chociaż minimalne umiejętności poruszania się w sieci. Wiele jednak firm ogranicza dostęp do swoich programów do osób pełnoletnich wymagając oświadczenia o pełnoletności (a nawet ksera dokumentu) lub zgody rodziców.

Od strony praktycznej natomiast trzeba posiadać umiejętności dotarcia do odpowiednio dużej grupy potencjalny nabywców, dysponować dobrą stroną WWW czy wreszcie mieć dużą listę mailingową, którą wykorzystamy do reklamy produktów.

W ostatnim akapicie kryje się odpowiedź na pytanie, dlaczego do programów partnerskich przystępuje naprawdę ogromna liczba osób, a sukces odnoszą nieliczni. Samo przystąpienie do programu partnerskiego nie daje dochodów. A tak niestety wielu naiwnie sądzi. Są bowiem programy, które dają partnerowi gotową stronę partnerską. Przykładem jest chociażby program partnerski Bankier.pl.
Jednak sama strona nic nie zdziała. Trzeba z nią dotrzeć do zainteresowanych osób.
Ale o tym w następnych artykułach.